Week 1 - Roadtrip USA - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Inge - WaarBenJij.nu Week 1 - Roadtrip USA - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Inge - WaarBenJij.nu

Week 1 - Roadtrip USA

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

06 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Yellowstone

Hi there!

Donderdagochtend om 04:00 uur zijn we vertrokken uit huis richting Schiphol, daar hebben we afgesproken. Na een gezamelijke bak koffie en de backpacks in te hebben gecheckt werd het tijd om afscheid van onze ouders te nemen.
De vlucht naar Londen ging voorspoedig, vanaf het ene airport een bus genomen naar airport Heatrow. Daar moesten we nog 4u wachten op de vlucht naar LA. Lange vlucht en ik had erg last van griep. Nadat de shuttle bus ons bij het hotel af had gezet gelijk door naar bed. De volgende morgen ging het al wat beter.

We hebben de camper opgehaald en zijn via de Pacific Coast richting San Fransisco gereden, in Santa Barbara een motelletje gepakt omdat de camperplaatsen bezet waren of te duur. Van Santa Babara naar San Fransisco gereden, onderweg na het tanken in een klein plaatsje nog een plaatselijke braderie bezocht. Leuk om zo'n klein dorpje in oude stijl te zien en erg vriendelijke mensen ontmoet. In San Fransisco wilden we Alcatrez bezoeken maar dit was al voor 2 dagen volgeboekt, helaas. Ergens buiten San Fransisco op een erg leuke camping gestaan. De volgende dag een citytour San Fransisco gedaan en uiteraard ook de Golden Gate Bridge bezocht. Zie foto.

Na San Fransisco naar Yosemite National Park gereden. Daar hebben we Tuolumne Grove gelopen, erg mooie wandelpaden door het bosrijke gebied. We hebben verder met de campervan de Tiogaroad van circa 2 uur gereden. Ongelofelijk mooi. Zie foto's. Overnacht in dit park. Volgende dag Yosemite Valley bezocht. Zie foto's. Daarna via highway 88 naar South Lake Tahoe gereden. Weer op een mooie camping gestaan, gezellig kampvuurtje gemaakt, borreltje erbij en een filmpje op de tablet gekeken. Na lekker te hebben uitgeslapen, ontbijtje gemaakt, gedouched en de was hebben gedaan een kijkje genomen bij Lake Tahoe. Erg mooi meer maar te koud om ff een duik in te nemen dus verder gereden richting Jackson Hole Wyoming. Omdat dit bijna 800 mijl rijden was in Elko overnacht.

Optijd opgestaan om de resterende mijlen richting Jackson af te leggen. Lange rit maar prachtinge omgeving met zandachtinge bergen en cowboy achtige dorpjes. Wederom was een campingplaats te duur dus weer voor een motel gekozen. Lekker bijgekomen in de hot tub en een paar baantjes getrokken. Vandaag door Jackson Hole gewandeld, boetiekjes bezocht en nog een fotoshoot in originele kledij gedaan. Nu opfrissen en een paar biertjes drinken in de Million Dollar Cowboy Bar waar een live band Country muziek zal spelen.

Tot volgende week :)

• 06 Oktober 2012 - 16:28

Arne:

Hey toppers, ziet er allemaal wel erg Amerikaans uit. Beetje terug in de tijd.nl. En valt bevalt het vele rijden een beetje nog wel tijd om genoeg dingen te bekijken? Zag net al een foto van Inge op Facebook dat beloofd nog wat jullie zijn nog maar net onderweg. Veel plezier nog geniet ervan. Arne

• 07 Oktober 2012 - 19:56

Pa,Ma,Koen,Hilde:

Haaa Inge en Gerben,

Dat klinkt mooi en ziet er allemaal super gaaf uit!
    Ook de foto's die we via de app gekregen hebben, leuk hoor!
    Heel veel plezier nog en tot het volgende reisverslag..

Liefsss

• 08 Oktober 2012 - 11:11

Janhenk:

hallo jullie twee
    mooie fotos, jullie hebben er mooi weer, beter als in denekamp.
    hier is alles goed.nog een goede reis verder
    groetjes janhenk sandra roos en bram

• 08 Oktober 2012 - 22:09

René, Margret,Désirée,Deirdre En Dennis :

Hoi Inge en Gerben, wat gaaf dat we jullie zo kunnen volgen, maak er wat moois van, groetjes vanuit "Tubbig"

• 09 Oktober 2012 - 18:20

Riet En Frans:

Hoi Gerben en Inge
    Net jullie foto s gezien.Heel mooi!
    Heel veel plezier en we volgen jullie.
    Groeten uit Ootmarsum

• 09 Oktober 2012 - 21:46

Tonnie En Ine:

hallo Gerben en Inge
    gevonden leuk hoor ga jullie volgen.
    veel plezier
    groeten uit tilligte

• 13 Oktober 2012 - 10:40

Andre En Agnes.:

Hoi Inge en Gerben,
    We hebben jullie reisverslag gelezen, leuk,
    Geniet ervan samen en lieve groetjes
    uit Beuningen.

• 14 Oktober 2012 - 16:59

Ans Brunninkhuis:

Hoi Inge en Gerben,

Jaren geleden heb ik met Leo en de jongens dezelfde tocht gedaan. Ik herken veel en weet ook nog hoeveel indruk dat op ons heeft gemaakt. Blijf genieten! Ik volg jullie met grote interesse.Het ga jullie goed. Lieve groeten uit Limbricht.

• 14 Oktober 2012 - 20:08

Erwin Brookhuis:

hey inge en gerben,
    zat net jullie verslag te lezen, hartstikke gaaf...heel veel plezier en geniet ervan,
    blijf jullie volgen

• 16 Oktober 2012 - 21:03

René, Margret,Désirée,Deirdre En Dennis:

Hoi Inge en Gerben, wat een prachtig verslag hebben jullie weer gemaakt en wat een schitterende foto's ben nu al benieuwd naar het volgende verslag.
    Groetjes vanuit Tubbergen

• 21 Oktober 2012 - 17:23

Ria Schulte:

WAT LEUK OM TE ZIEN WAT JE ALLEMAAL ZIET EN BELEEFD GOE DE REIS EN GROETJES RIA

Verslag uit: Verenigde Staten, Yellowstone

Een droom die in vervulling gaat

Nog maar 2 nachten te gaan voordat de 'big trip' dan toch echt gaat beginnen. Met een gezonde dosis kriebels worden de laatste dagen ingevuld met nog een bezoekje aan de tandarts, alles nachecken, kleding klaarleggen weer wat terugleggen in de kast weer wat bijpakken uit de kast, hier heen, daar heen, afscheid nemen van vrienden en familie, enz.

Donderdagochtend vliegen we op London, waarvandaan 's middags het wereldticket begint en we naar onze eerste bestemming, Los Angeles zullen vliegen. Daar hebben we voor de nacht een hotelletje geboekt in hartje Hollywood, zodat we vrijdag uitgerust de campervan op kunnen halen. De campervan hebben we voor 46 dagen ingebruik en we zullen er zo'n 11.000km van de westkust naar de oostkust en weer terug mee rond gaan toeren. Nadat we de camper weer in leveren in Los Angeles zullen we met een nog te regelen ticket naar Cancun Mexico vliegen.

Vanaf Mexico zal het vervoer met een buspas verlopen via een door ons al uitgekozen route. We trekken in 28 dagen van Mexico door Guatemala, Honduras, Nicaraqua, El Salvador naar Costa Rica. Vanaf San José vliegen we met wederom een nog te regelen ticket naar Lima in Peru.

In Latijns Amerika hebben we weer voor een buspas gekozen omdat het toch wel één van de veiligste manier van reizen hier is. De route zal ons in 48 dagen door Peru, Bolivia, Chili, Argentinië, Uruguay, Paraguay naar Brazilië brengen. Vanaf Rio de Janeiro moeten we zelf weer voor een ticket naar Santiago in Chili zorgen, hiervandaan start het wereldticket weer wat ons 'Down Under' zal vliegen.

In Nieuw Zeeland hebben we nog geen concrete plannen, maar is het de bedoeling om in een maand van Noord naar Zuid te trekken. Hoe, dat zien we daar wel. Vanaf Christchurch vliegen we naar Sydney.

Dezelfde dag nog zullen we van Sydney naar Cairns vliegen, waarna we in zo'n 4 maand al werkend rond zullen trekken. Wederom vertrekken we vanaf Sydney, maar nu naar Singapore.

Omdat Azië goedkoop is om te overleven hebben we dit werelddeel voor het laatst bewaard. Ons zure spaargeld zal waarschijnlijk al aardig ingekrompen zijn na bijna een jaar overleven. Vanaf Maleisië zullen we in 3 maand rondtrekken naar Thailand, Borneo/Filipijnen, Cambodja, Vietnam, China en India. De laatste reis met het wereldticket zal ons vanaf New Dehli weer naar huis brengen.

We hopen dat we een geweldig jaar zullen beleven, door de verschillende culturen, lokale bevolking, natuur en de vele bezienswaardigheden die we tegen zullen komen.

Wekelijks zal ik proberen de site te updaten met onze verhalen en foto's en we hopen dat jullie ons blijven volgen :)

Groetjes en tot volgend jaar!