Week 3 en 4 - Roadtrip USA - Reisverslag uit Roswell, Verenigde Staten van Inge - WaarBenJij.nu Week 3 en 4 - Roadtrip USA - Reisverslag uit Roswell, Verenigde Staten van Inge - WaarBenJij.nu

Week 3 en 4 - Roadtrip USA

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

02 November 2012 | Verenigde Staten, Roswell

Het word weer hoog tijd om jullie te updaten met onze verhalen over de afgelopen weken, doordat we of te druk waren of slechte internetverbinding hadden heeft het even moeten duren. Op dit moment hebben we goede internetverbinding en hangt de was buiten lekker te drogen, dus tijd om de site bij te werken!

We waren gebleven bij de Niagara Falls, helaas hadden we die dag erg dichtbewolkt en een beetje regenachtig weer. Niettemin was het overweldigend om die enorme watervallen te zien!! Na de Falls zijn we doorgereden naar New York City. Omdat er geen campingplaatsen in de buurt waren hadden we een paar dagen ervoor al een hostel voor 2 nachten geboekt. Wel apart om ineens een kamer met vreemden te delen en we werden 's nachts ook nog eens verrast door de eigenaar om ons te legitimeren omdat er mensen op de kamer sliepen die er niet hoorden! Konden we gelijk ff wennen aan deze vorm van overnachting, want dat zal het voor de rest van het jaar worden.
Omdat we 2 dagen voor New York City uitgetrokken hadden, hebben we een planning gemaakt van wat we graag wilden zien. De eerste dag zijn we begonnen in Central Park, wat een rust is daar te vinden in deze groenstrook middenin de stad!! Een fijne plek wanneer je de hectiek van de stad ff wilt ontvluchten als je hier woont. Met de metro zijn we verder gegaan naar Timesquare, de naam van de stad 'The city that never sleeps' doet hier idd z'n eer aan, het is zowel overdag als 's nachts even druk!! We hadden graag naar een musical op Broadway gewild, maar helaas waren de kaartjes ver boven ons budget. Het volgende punt op ons lijstje was om via 'Top of the Rock' in het Rockefeller Centre het uitzicht boven de stad te bewonderen, vanaf dit gebouw hadden we ook een mooie kijk op het Empire State Building. Uitgehongerd van het vele lopen (wat we niet echt meer gewend waren door veel in de auto te zitten) hebben we heerlijk een hapje bij de Italiaan gegeten. Daarna hadden we tickets voor een Standup Comedian Show, wel leuke humor hebben de Amerikanen.
De volgende dag zijn we met de boot langs het Statue of Liberty gevaren, hij lijkt op tv toch een stuk groter dan dat ie in het echt is! Met de metro weer verder gegaan en uitgestapt bij Ground Zero, terwijl we richting de plek van de Twin Towers lopen worden we overal herinnerd aan 9/11, hoewel het inmiddels alweer 11 jaar geleden is leeft het hier als of het nog maar een jaar geleden gebeurd is. Heel indrukwekkend. De plek van de Twin Towers is een monument geworden met de namen van alle omgekomen mensen. Er omheen wordt ondertussen druk gewerkt aan het bouwen van geen 2 nieuwe torens maar 4!! Na een pauze hebben we de metro weer gepakt en zijn uitgestapt in Brooklyn om een stukje over de beroemde Brooklyn Bridge te lopen. Na alle hoogtepunten van New York City gezien te hebben zijn we weer in onze auto gestapt om richting onze volgende bestemming te rijden. We trekken naar het warmere zuiden!

Deze afstand heeft ons een paar dagen gekost en onderweg hebben we nog een aantal plaatsjes aangedaan waaronder Woodstock, hier hielden ze net die dag het jaarlijkse Fallfest. Voor een paar dollar konden we bij de verschillende standjes wijn proeven, bbqen en luisteren naar verschillende plaatselijke countrybandjes. Na enkele dagen waren we aangekomen in New Orleans, hiervoor hebben we ook 2 dagen uitgetrokken omdat het weer eens druk tijd werd om weer wat actiefs te doen! We hebben met een van de laatste Steamboats of America over de Mississippi gevaren, daarna zijn we naar het Louis Armstrong Park gewandeld waar een modern jazzconcert werd gegeven, erg leuk om al die mensen te zien zingen en dansen op deze muziek! 's Avonds zijn we de beroemde uitgaansstraat van New Orleans, de Bourbon Street ingetrokken voor een drankje, we kwamen terecht bij een leuk tentje met een ontzettend goede liveband die muziek speelden van toen en nu. De dag erop vroeg opgestaan (met een lichtelijke hoofdpijn, hoe dat kwam weten we niet) om een Airboat Swamp Tour te gaan doen. Over de moerassen scheurend hebben we ook nog een paar krokodillen gezien, en gevoerd wat erg zeldzaam was in deze tijd van het jaar omdat het water zo hoog staat. Onze gids had een baby krokodil gered en verzorgde hem nu als zijn huisdier, deze had hij meegenomen en mochten we allemaal (wie durfde) vasthouden. Beetje eng, maar zo schattig!
Na deze tocht zijn we naar San Antonio gereden. Hierover volgende week een nieuw verhaal.

Groetjes, Gerben en Inge

• 02 November 2012 - 20:06

Ilse Rikhof :

Wat een leuk verslag, en wat hebben jullie al ontzettende leuke dingen meegemaakt, ben erg benieuwd naar het volgende verslag,

Lieve groetjes van Ilse en de rest van de familie.

• 10 November 2012 - 17:41

Riet:

Hallo Inge en Gerben,
    Zo net het derde reisverslag gelezen, leuk om zo een klein eindje, nou ja klein is daar niets, met jullie mee te reizen.Zo te lezen beleven jullie veel en doen jullie veel.Hebben jullie het goed samen , want zo ineens ben je dag-en nacht samen.Op het afscheidsfeest wist ik niet Gerben dat je oma overleden was, je stond wat alleen die avond.Als ik het geweten had zou ik je graag gesteund hebben en op z,n minst m,n medeleven hebben getoond.Ik hoop dat alls goed verlopen is en het een paar dagen later weggaan niet tot problemen heeft geleid.Op zulke momenten moet je echt kunnen kiezen wat nu echt belangrijk is in het leven en dan gaat het eigen belang niet altijd voor, je koos voor je oma en dat vind ik heel mooi.Je kunt maar 1 x afscheid nemen.
    Hier in Mokum is alles goed.We zitten wel in de donkere dagen dus wat dat betreft wil menigeen ook weg naar het licht en de zon.Dat ga ik in januari doen, samen met Susan en Itzik vier ik mijn 60 e verjaardag op Aruba, bij Rob, we verheugen ons zeer.
    De weken vliegen voorbij, ik werk 4 dagen en kom altijd tijd te kort.Ik heb een hectische leuke baan, ben goed met de cliënten met alle nieuwe regels niet.Maar het leuke van rond de 60 zijn is dat je wat afstand kunt nemen van alle gedoe, niet meer bang bent voor wat dan ook en dat geeft je extra ruimte , letterlijk en figuurlijk om dingen te doen.Dat is leuk,verzin van alles om problemen op te lossen en schuw onorthdoxe maatregelen niet.Hiermee verbaas ik vriend en vijand.
    De vrije tijd vermaak ik me goed, er is altijd wel wat te doen of te zien in het amsterdamse, film theater en opera.Wat leuk dat jullie ook op de reis wat lokale cultuur opsnuiven.
    In november het eerste feestje van een vriendin die 60 wordt.Ze heeft alleen dames uitgenodigd en we gaan klootschieten en daarna high tea in Markelo.Wonderlijke combinatie nietwaar, maar ik laat me verrassen.
    Inge zie je papa en mama 1 dec, dan hebben we feest van Marietje Ribbert zij wordt 80.
    Hoe voelt het nu zo ver van huis, nog last van heimwee of ga je helemaal op in alle nieuwe indrukken die je opdoet.Is het een beetje zoals je had verwacht??
    Ga zo zwemmen doe dat 1 x per week om alles soepel te houden en dat is echt nodig.Daarna ga ik iets lekkers met garnalen maken, heb ze van de markt gehaald en verheug me nu al.
    Hier is veel gedoe om de nieuwe afspraken van het nieuwe kabinet,we moeten veel extra betalen,oa voor de ziektekosten, mn de rijkere onder ons en die zijn erg boos.Het kost de VVD veel leden dus ze zijn nu al weer bezig om het te veranderen.
    Inge en Gerben, heel veel plezier op deze reis, geniet van alles wat op jullie pad komt, wees niet boos bij tegenslag maar ga uit van het positieve en respect voor elkaar.Ik vind het leuk om via de reisverslagen mee te genieten dus stuur ze vooral, veel groeten en liefs Riet.

Verslag uit: Verenigde Staten, Roswell

Een droom die in vervulling gaat

Nog maar 2 nachten te gaan voordat de 'big trip' dan toch echt gaat beginnen. Met een gezonde dosis kriebels worden de laatste dagen ingevuld met nog een bezoekje aan de tandarts, alles nachecken, kleding klaarleggen weer wat terugleggen in de kast weer wat bijpakken uit de kast, hier heen, daar heen, afscheid nemen van vrienden en familie, enz.

Donderdagochtend vliegen we op London, waarvandaan 's middags het wereldticket begint en we naar onze eerste bestemming, Los Angeles zullen vliegen. Daar hebben we voor de nacht een hotelletje geboekt in hartje Hollywood, zodat we vrijdag uitgerust de campervan op kunnen halen. De campervan hebben we voor 46 dagen ingebruik en we zullen er zo'n 11.000km van de westkust naar de oostkust en weer terug mee rond gaan toeren. Nadat we de camper weer in leveren in Los Angeles zullen we met een nog te regelen ticket naar Cancun Mexico vliegen.

Vanaf Mexico zal het vervoer met een buspas verlopen via een door ons al uitgekozen route. We trekken in 28 dagen van Mexico door Guatemala, Honduras, Nicaraqua, El Salvador naar Costa Rica. Vanaf San José vliegen we met wederom een nog te regelen ticket naar Lima in Peru.

In Latijns Amerika hebben we weer voor een buspas gekozen omdat het toch wel één van de veiligste manier van reizen hier is. De route zal ons in 48 dagen door Peru, Bolivia, Chili, Argentinië, Uruguay, Paraguay naar Brazilië brengen. Vanaf Rio de Janeiro moeten we zelf weer voor een ticket naar Santiago in Chili zorgen, hiervandaan start het wereldticket weer wat ons 'Down Under' zal vliegen.

In Nieuw Zeeland hebben we nog geen concrete plannen, maar is het de bedoeling om in een maand van Noord naar Zuid te trekken. Hoe, dat zien we daar wel. Vanaf Christchurch vliegen we naar Sydney.

Dezelfde dag nog zullen we van Sydney naar Cairns vliegen, waarna we in zo'n 4 maand al werkend rond zullen trekken. Wederom vertrekken we vanaf Sydney, maar nu naar Singapore.

Omdat Azië goedkoop is om te overleven hebben we dit werelddeel voor het laatst bewaard. Ons zure spaargeld zal waarschijnlijk al aardig ingekrompen zijn na bijna een jaar overleven. Vanaf Maleisië zullen we in 3 maand rondtrekken naar Thailand, Borneo/Filipijnen, Cambodja, Vietnam, China en India. De laatste reis met het wereldticket zal ons vanaf New Dehli weer naar huis brengen.

We hopen dat we een geweldig jaar zullen beleven, door de verschillende culturen, lokale bevolking, natuur en de vele bezienswaardigheden die we tegen zullen komen.

Wekelijks zal ik proberen de site te updaten met onze verhalen en foto's en we hopen dat jullie ons blijven volgen :)

Groetjes en tot volgend jaar!

Gerben en Inge