Week 2 - Roadtrip USA - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Inge - WaarBenJij.nu Week 2 - Roadtrip USA - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Inge - WaarBenJij.nu

Week 2 - Roadtrip USA

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

16 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Niagara Falls

Hallo allemaal,

Na gezellig een paar biertjes gedronken te hebben en dansles gehad van een echte cowboy en cowgirl, stonden we de volgende dag weer met beide voeten op de grond om naar Yellowstone National Park te vertrekken. Het park overtrof de eveneens prachtige natuur van Yosemite National Park die we eerder hebben aangedaan. Er liep zelfs een bizon naast onze auto en er stak een zwarte beer voor ons de weg over, heel bijzonder om te zien van zo dichtbij. Het park is best groot dus hebben we er overnacht om de volgende
Dag de rest te gaan bekijken, helaas was de weg halverwege deze route afgezet en moesten we het park verlaten. We hebben de route voortgezet naar onze volgende bestemming, Cody. Deze plaats werd omschreven als DE 'Cowboy capital of the world' maar er was weinig cowboy-achtigs te beleven. Omdat het nu 'savonds zelfs vroor hebben we maar een lekkere cocktail gehaald en een filmpje in de camper gekeken.

De volgende morgen op weg naar de Black Hills, 'wild horses' gezien tussen de gebergten, erg bijzonder en mooi :) (zie foto's). Na een pittstop in een gezellige chalett met een lekker warm haardvuurtje vervolgenden we onze weg naar Mount Rushmore, de GPS stuurde ons over de Crazy Women Road, daar kunnen ze beter Crazy Road van maken. Na een paar mijl over smalle, glibberige en sneeuwachtige zandweggetjes kwamen we bijna vast te zitten, toen maar besloten om terug te rijden en een andere route te nemen. De highway is breed, lang en dus de perfecte combi om lekker gang te maken en dat deed ik dus onbewust ook. Helaas werd dat opgemerkt door de Highway Patrol en werden we staande gehouden, gelukkig is het bij een waarschuwing gebleven toen ik had beloofd in het vervolg me aan de snelheid te houden. Via Deadwood bij Mount Rushmore aangekomen, indrukwekkend om te zien die koppen vervaardigd uit een reusachtige gebergte! Na een paar fotomomenten door naar Badlands National Park gereden. Met een klein uurtje ben je er door heen, maar wel erg mooi om te zien (zie foto's). We vervolgenden de route naar Chicago maar aangezien dat wel erg lang rijden was hebben we de nacht doorgebracht in Spencer.

Na een hele dag gereden te hebben, stijf van het zitten en geen campingplaats konden vinden om 01:00 uur 's nachts, maar een motel gepakt. Beetje duf motel, maar we hadden onderdak! De volgende dag ontdekten we ook dat we in een of andere achterbuurt van Chicago belandt waren. Als nummer 1 van de bezienswaardigheden van Chicago moetsen wij uiteraard ook even een kijkje gaan nemen op de Navy Pier. Na een rondje gelopen te hebben, dachten " is dit alles?!"en nog gaar van de lange ritten in de auto. Zijn we heerlijk in het zonnetje op het terras gaan zitten met een drankje en zijn daar de hele dag gebleven!

Na nog een nachtje Chicago verder gereden, onderweg kwamen we een fabriekswinkel van Ralph Lauren, Levi's, en Tommy Hilfiger tegen. Spot en spot goedkoop!! En laat ik nou net toevallig een trui nodig hebben voor dit onverwachte koude weer... Tegen de avond vonden we het wel prima, boodschappen gehaald en overnacht op een camping in Sandusky. We keken erg uit naar de volgende dag om naar Cedar Point te gaan, het grootste achtbanenpark van de wereld!! Helaas was het erg druk en begon het na een paar uur ook nog eens te regenen waardoor bijna alle attracties gingen sluiten. Een beetje teleurgesteld naar Cleveland gereden, daar aangekomen eerst een paar biertjes gedronken in het Hard Rock Cafe waar toevallig ook enkele bandjes optraden.

Op naar de Niagara Falls! Maar eerst een bezoekje gebracht aan het Rock and Roll Hall of Fame in Cleveland, interessant om over de muzikale legendes te lezen en te zien. Na nog 4 uurtjes aangekomen in Niagara Falls, eindelijk weer een aangename temperatuur 's avonds en om weer eens in een shirtje en broekje te kunnen slapen ipv 2 fleecetruien, bodywarmer, panty, broekje, sokken, lakenzak en dekbed. Morgen gaan we naar de Falls, zijn erg benieuwd!!

Tot volgende week :)

Groetjes, Gerben en Inge

• 17 Oktober 2012 - 07:46

Hennie Bergboer:

Heb ademloos zitten lezen. Wat een ervaringen. Je moeder zal af en toe wel een hartverzakking krijgen als ze dit leest. Zou ik wel hebben met die spannende momenten.Geniet maar lekker verder en ik volg je met de foto's op Facebook. Bijzonder mooi!!!!! X Hennie

• 17 Oktober 2012 - 21:48

Esther:

Geweldig, om jullie te volgen en een klein beetje mee te genieten/leven....!

• 18 Oktober 2012 - 10:32

Ans:

Hoi Inge en Gerben,

Dit is pas het begin van jullie grote trip en nu al zo waauw. Erg leuk om jullie te volgen.
    Wij genieten van de herfst met al zijn kleurenpracht, simpel he? Enjoy what's coming next. Wanneer ga je bij Obama opde koffie? groeten, ook van the boys

• 18 Oktober 2012 - 10:32

Wy bleven jullie verhalen met heel veel plezier lezen
    Heel veel liefs van annie en bennie

Verslag uit: Verenigde Staten, Niagara Falls

Een droom die in vervulling gaat

Nog maar 2 nachten te gaan voordat de 'big trip' dan toch echt gaat beginnen. Met een gezonde dosis kriebels worden de laatste dagen ingevuld met nog een bezoekje aan de tandarts, alles nachecken, kleding klaarleggen weer wat terugleggen in de kast weer wat bijpakken uit de kast, hier heen, daar heen, afscheid nemen van vrienden en familie, enz.

Donderdagochtend vliegen we op London, waarvandaan 's middags het wereldticket begint en we naar onze eerste bestemming, Los Angeles zullen vliegen. Daar hebben we voor de nacht een hotelletje geboekt in hartje Hollywood, zodat we vrijdag uitgerust de campervan op kunnen halen. De campervan hebben we voor 46 dagen ingebruik en we zullen er zo'n 11.000km van de westkust naar de oostkust en weer terug mee rond gaan toeren. Nadat we de camper weer in leveren in Los Angeles zullen we met een nog te regelen ticket naar Cancun Mexico vliegen.

Vanaf Mexico zal het vervoer met een buspas verlopen via een door ons al uitgekozen route. We trekken in 28 dagen van Mexico door Guatemala, Honduras, Nicaraqua, El Salvador naar Costa Rica. Vanaf San José vliegen we met wederom een nog te regelen ticket naar Lima in Peru.

In Latijns Amerika hebben we weer voor een buspas gekozen omdat het toch wel één van de veiligste manier van reizen hier is. De route zal ons in 48 dagen door Peru, Bolivia, Chili, Argentinië, Uruguay, Paraguay naar Brazilië brengen. Vanaf Rio de Janeiro moeten we zelf weer voor een ticket naar Santiago in Chili zorgen, hiervandaan start het wereldticket weer wat ons 'Down Under' zal vliegen.

In Nieuw Zeeland hebben we nog geen concrete plannen, maar is het de bedoeling om in een maand van Noord naar Zuid te trekken. Hoe, dat zien we daar wel. Vanaf Christchurch vliegen we naar Sydney.

Dezelfde dag nog zullen we van Sydney naar Cairns vliegen, waarna we in zo'n 4 maand al werkend rond zullen trekken. Wederom vertrekken we vanaf Sydney, maar nu naar Singapore.

Omdat Azië goedkoop is om te overleven hebben we dit werelddeel voor het laatst bewaard. Ons zure spaargeld zal waarschijnlijk al aardig ingekrompen zijn na bijna een jaar overleven. Vanaf Maleisië zullen we in 3 maand rondtrekken naar Thailand, Borneo/Filipijnen, Cambodja, Vietnam, China en India. De laatste reis met het wereldticket zal ons vanaf New Dehli weer naar huis brengen.

We hopen dat we een geweldig jaar zullen beleven, door de verschillende culturen, lokale bevolking, natuur en de vele bezienswaardigheden die we tegen zullen komen.

Wekelijks zal ik proberen de site te updaten met onze verhalen en foto's en we hopen dat jullie ons blijven volgen :)

Groetjes en tot volgend jaar!

Gerben en Inge